System informatyczny do zarządzania zamówieniami transportu połączony z planowaniem tras busów
System informatyczny do zarządzania zamówieniami transportu zaprojektowany został dla dwóch podstawowych użytkowników systemu: zamawiającego usługę transportową oraz administratora (wykonawcy usługi). Zamawiającymi są głównie właściciele meblowych sklepów internetowych, którzy chcą wysłać towar na terenie kraju. Do głównych funkcji w panelu administracyjnym wspomagającym realizację usługi można zaliczyć: planowanie trasy przejazdu busów na podstawie dodanych zamówień przy pomocy mapy oraz generowanie raportów dla kierowcy wraz z wysyłaniem drogą e-mailową terminu dostarczenia towaru klientowi.
Najważniejsze funkcje systemu to:
Najważniejsze funkcje systemu to:
Zamawiający usługę transportu:
tworzenie konta w systemie,
logowanie / wylogowanie,
dodawanie zamówień transportu z potwierdzaniem punktu docelowego na mapie,
wyszukiwanie dodanych zamówień:
według historii dodanych miast,
według podanego miasta do wyszukania,
według podanego zakresu dat.
Administrator – wykonawca usługi:
logowanie do systemu, wylogowanie z systemu,
zarządzanie użytkownikami:
akceptacja konta użytkownika,
edycja danych użytkownika,
zarządzanie trasami podstawowymi:
dodawanie trasy według: dnia startu, kierunku i dnia zakończenia,
edycja trasy,
zarządzanie zamówieniami:
dopisanie zamówienia klienta do trasy według kierunku docelowego,
dodanie zamówienia pojedynczego w systemie,
edycja zamówienia,
wyszukiwanie zamówień,
przeglądanie zamówień nieaktywnych,
zarządzanie kalendarzem:
dodanie trasy do danego tygodnia w kalendarzu,
segregowanie tras dopisanych do danego tygodnia,
zmiana trasy danego zamówień przez przeciąganie między oknami tras,
zmiana kolejności punktów (zamówień) w danej trasie,
edycja danych trasy,
planowanie trasy przy pomocy mapy,
generowanie linków trasy dla stron z mapami (np. Google Maps),
usuwanie trasy dopisanej do tygodnia,
zarządzanie raportami:
tworzenie nowego raportu (dokumentu dostawy) dla kierowcy z godzinami dostaw,
drukowanie raportu,
automatyczne wysyłanie do klientów godzin dostaw za pomocą poczty e-mail,
zatwierdzanie danego raportu,
powielenie raportu wraz z danymi.